FANDOM

Valtor
Valtor s3.png
Informacje biograficzne
Pochodzenie Wymiar Omega
Wiek Niewiadomy
Informacje fizyczne
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Czarne
Kolor włosów Beżowe
Informacje osobowe
Magiczne zdolności Ogień Smoka

Telekineza

Transformacje

Manipulacja

Moce czarownika

Informacje produkcyjne
Debiut Bal Księżniczki
Głosu użyczył(a) Tomasz Błasiak
Valtor - jest głównym antagonistą sezonu 3.

OsobowośćEdytuj

Valtorees.jpg

Valtor

Valtor pojawia się w trzeciej serii i jest bardzo silnym czarodziejem, który ma aspiracje stać się najpotężniejszym we wszystkich wymiarach. Aby to zrobić, zamienia ludzi w potwory, które bezmyślnie mu służą, mają znak, który przypomina "V". Podobnie jak Bloom, narodził się z Płomienia Smoka, ale w przeciwieństwie do niej urodził się z jej ciemnej strony. Był z Trzema Prastarymi Wiedźmami, kiedy niszczyły Domino; towarzyszył Griffin kiedy byli młodzi, to było w tym czasie, gdy poznał rodziców Bloom- królową Marion i króla Oritela. Został wysłany do Wymiaru Omega, kiedy Domino zostało zniszczone. Według pierwotnej wersji, kiedy Wielki Smok kreował Magiczny Wymiar, kawałek jego płomienia został zmieszany z Ciemnością. Ten kawałek Smoczego Płomienia trafił do Trzech Prastarych Wiedźm, które ukształtowały go w chłopca. Podniosły tego chłopca, jakby był ich synem i uczyniły go jednym z najpotężniejszych istniejących czarodziejów. Stał się na tyle mocny, że wysłały go na podbój wszystkich wymiarów. Był wraz z jego "matkami", gdy zaatakowali Domino, ale został zamknięty w ostatniej walce z czarownicami w wymiarze Omega przez królową Marion i króla Oritela. Trwał tam przez około siedemnaście długich lat, aż Trix odnalazły go i uwolniły.

WyglądEdytuj

Normalny Edytuj

Jako człowiek Valtor posiada bladą skórę, jest bardzo wysoki oraz ma szare oczy oraz beżowe włosy. Jego ubranie składa się z fioletowej kamizelki, pomarszczonej białej koszuli oraz ciemno granatowej kamizelki. Nosi także szare buty oraz fioletowe spodnie.

Jeleń Edytuj

Valtor zamienił się w jelenia w celu oszukania czarownic, aby myślały, że jest on ścigany przez trzy wilki (Trix). Czarownice uwierzyły mu i tak czarownik opanował Chmurną Wieżę. Jako jeleń potrafił normalnie mówić.

Demon Edytuj

Jako demon Valtor przypomina gargulca. Jest on ogromnym fioletowym stworem, z wielkimi mięśniami oraz dużymi skrzydłami nietoperza. Posiada także niebieskie oczy bez źrenic.
Valtor.png

Valtor po przemianie

SezonyEdytuj

Seria 3Edytuj

Valt.png
Niedługo po klęsce Darkara, Trix zostały zamrożone i wysłane do wymiaru Omega za zło jakie wyrządziły w sezonie pierwszym i drugim. Udało się im jednak uwolnić, znalazły tam zamrożonego człowieka skazanego na wieczność w wymiarze Omega. Icy uwolniła go, a mężczyzna z pomocą Trix otworzył portal. Zaczarował i zniewolił strażników portalu pieczętując ich swoim znakiem na szyi. Po tym uwięził syrenią królową Ligeę w jej własnych podwodnych lochach.

 Przez pewien czas Valtor przebywał na Andros w pobliżu portalu, skąd udawał się do wielu wymiarów i okradał ich magiczne skarby. Gdy Winx przeniosły się na Andros aby pomóc Layli, odsłania swoje prawdziwe intencje. Chce stać się największym czarnoksiężnikiem w całym Magicznym Wymiarze. Przed oślepieniem Layli, Valtor mówi Bloom, że istnieje pomiędzy nimi powiązanie. Pani Faragonda objawia Bloom, że faktycznie Valtor został wykonany z kawałka Smoczego Płomienia zmieszanego z pierwotną Ciemnością, które znalazły Trzy Prastare Wiedźmy i że walczył wraz z Czarownicami przeciwko Kompanii Światła założonej przez rodziców Bloom- Oritela i Marion.

Valtigrif.png

Valtor i Griffin w młodości

Później Valtor postanawia zemścić się na członkach Kompanii Światła, więc przejmuje Chmurną Wieżę i więzi Griffin, która kiedyś służyła Trzem Prastarym Wiedźmom, ale zdradziła ich i dołączyła do Kompanii Światła. Następnie przystępuje do ataku na Alfeę. Po ciężkiej walce w lesie z Valtorem, Faragonda zniknęła i została później znaleziona przez Pixies, Valtor zamienił ją w drzewo. Gdy Winx przeniosły się do Linphei, aby znaleźć sposób, by uzdrowić Faragondę. Valtor umieszcza wszystkie zaklęcia, które ukradł w szkatułkę, aby stać się silniejszym. Aby go pokonać Winx uzyskują Wodne Gwiazdy ze Złotego Królestwa. Valtor wkrada się do Alfei i wyzywa Faragondę, Griffin i Saladyna na pojedynek w lesie, gdzie zaczarowuje ich i sprawia, że Chmurna Wieża jest niewidzialna. Bloom stara się znaleźć Valtora i go powstrzymać. Valtor przemienia się w swoją prawdziwą postać, zostaje pokonany i traci wszystkie swoje czary. Woda z jeziora Roccaluce obezwładniła go pozornie topiąc. Wszystkie skradzione zaklęcia powróciły na swoje planety. Jednak Czarownik nie był martwy, a Bloom nadal czuła jego obecność. Winx niemal zostały pokonane, ale Bloom użyła Smoczego Płomienia z jego mocy jest Znak Valtora, czar, który sprawia, że ludzie są pod jego kontrolą lub zamienia ich w mutanty (jak Syreny z Andros) i zwiększa czyjeś moce (jak Chimera i Cassandra). Zna także bardzo przerażające zaklęcie, które sprawia, że człowiek staje się niewidomy.,podobny do optyki Darcy, lecz bardziej trwały i niemożliwy do złamania z wyjątkiem Magicznego Pyłu. Inne moce to m.in. telekineza, miotające energią i ognistymi kulami, ma on również nietykalność.
Znakvaltora.png

Znak Valtora

Potrafi również stwarzać iluzje, aby kogoś oszukać, jak dyrektorów szkół: Chmurnej Wieży, Alfei i Czerwonej Fontanny. Jedną z najciekawszych umiejętności Valtora było to, że mógł pochłaniać moce i zaklęcia zawarte księgach, kodeksach, zwojach, a także z magicznych artefaktów z każdego świata. Na przykład, gdy wziął słońce Solarii. Tymczasem całą skradzioną magię w swojej kryjówce, lecz to i tak było zbyt niebezpieczne, więc ukradł z Muzeum Magix relikwię i tam przechowywał zaklęcia. Można przypuszczać, że to przez jego kłamstwa, Valtor został zamknięty w wymiarze Omega przez Marion i Oritela. Zamknęli go tam, ponieważ wierzyli, że zabił ich obie córki, podczas gdy Bloom w rzeczywistości żyła, a Daphne została zamieniona w bezcielesnego ducha przez Trzy Prastare Wiedźmy.

CiekawostkiEdytuj

  • Zarówno Valtor jak i Tritannus zmieniają ludzi w mutanty.

CytatyEdytuj

  • "Będę najpotężniejszym czarodziejem Magicznego Wymiaru!"
  • "Następczyni tronu Domino musi zginąć!"
  • "Jesteś silna Bloom. Tak samo jak twoja matka."
  • "To ja obróciłem twoich rodziców  w nicość, Bloom." 
  • ,,Czuję jakbym ją od zawsze znał. Ale kim ona jest?"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki