Fandom

Klub Winx Wiki

Tritannus

368stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Tritannus
Tritannus.jpg

Tritannus

Informacje biograficzne
Pochodzenie Andros
Informacje fizyczne
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Żółte
Kolor włosów Fioletowe
Informacje osobowe
Przynależność Andros
Magiczne zdolności Toksyny
Rodzina Neptun

Ligea Nereus Tressa Layla (kuzynka) Luna Teredor

Informacje produkcyjne
Debiut Wyciek
Głosu użyczył(a) Otar Saralidze V

Tritannus- jest wrogiem Winx w piątej serii. W przeszłości był trytonem. Jego ojcem jest król Neptun, a jego matką królowa Ligea ma też rodzeństwo Nereusa i Tresse.

OsobowośćEdytuj

Tritannus jest bardzo zazdrosny, zwłaszcza o względy swojego brata bliźniaka u ojca. Chciał zostać królem, lecz wszyscy uważają go za gorszego i niegodnego. Przez to zaatakował swoja rodzinę. W więzieniu poznał czarownice Trix. Zakochuje się z wzajemnością w Icy, która lubi wykorzystywać swoją miłość. Obydwoje są skłonni do poświęceń. Layla określa go jako mało zrównoważonego psychicznie. Tritannus ma obsesję na punkcie zemsty na swojej rodzinie. Zmienia swoją matkę i ojca w mutantów. Następnie używa ich do ataku na swoje rodzeństwo. Często chce zatrzymać atak Layli wykorzystując więzi rodzinne. Taki przykład widzimy podczas pierwszej potyczki w Nieskończonym Oceanie. Tritannus chce także zmienić swoją kuzynkę w podobnego potwora.

Wygląd Edytuj

Normalnie Edytuj

Tritannus wygląda niemal identycznie co jego brat bliźniak, posiada długie włosy, jasną skórę, umięśnione ciało i długi rybi ogon. Różni się od niego natomiast żółtymi oczami, zieloną płetwą i łuskami oraz ciemniejszym odcieniem fioletowych włosów. Mo on podobną cerę i wyraz twarzy co Valtor.

SerieEdytuj

Sezon 5 Edytuj

Tritannus.jpg

Tritannus

Jest on kuzynem Layli, synem króla Neptuna i królowej Ligei oraz bratem Tressy i Nereusa. Jego ojciec chciał wybrać brata jako prawowitego następcę tronu. Podczas koronacji zaatakował Nereussa i chciał go zamordować. Po nieudanej próbie wtrącono go do więzienia i pozbawiono tytułu księcia. Podczas pobytu w więzieniu Tritannus poznaje Trix. Po wybuchu na platformie wiertniczej w Gardenii pochłania zanieczyszczenia i dzięki mocy trójzębu ucieka wraz z Trix, aby siać zemstę i zawładnąć podwodnym światem. Pierwszą ofiarą staje się Selkie bram Andros oraz inni żołnierze. Tryton oddaje także magiczne zdolności Trix. Po tym fakcie traci swoją formę i wyrusza na Ziemię, aby znowu stać się potworem. Wiedźmy wyczuwają jednak magię wróżek Winx. Tritannus wysyła swoje mutanty, aby zniszczyły czarodziejki. Rozpętuje się walka pomiędzy Trix i Bloom, Stellą oraz Musą, a także Laylą, Florą i Tecną i jego własną osobą. Podczas potyczki Layla rozpoznaje swojego kuzyna. Po pomocy Icy razem z wiedźmami grupa wraca na Andros. Tam też Trix otrzymują nowe moce od Tritannusa i udają się do Alfei, aby pokonać czarodziejki. Winx szukają mocy Sirenix. W tym momencie potwór wyrusza na spotkanie z bratem Nereusem i matką Ligeą. Ta przez szantaż wyjawia mu część informacji o danej mocy. Pomimo tego obydwoje członkowie rodziny zostają zmienieni w mutanty. Trix podczas wyzwania Grynor walczą z czarodziejkami, jednak z marnym skutkiem. Tritannus udaje się następnie na Solarię i pochłania moc strażniczki bram Illiris. Zmienia meduzę w jej zmutowaną formę i tym samym zastawia pułapkę na czarodziejki. Jego moc ponownie przestaje działać. Wraz z wiedźmami udaje się na Ziemię. Następnym krokiem do przejęcia pełni władzy jest transformacja ojca i siostry Tressy w mutanty. Odbiera moce kolejnym strażnikom i małej Selkie oraz częściowo pochłania moc miecza króla Neptuna. Na Melodii kradnie uprawnienia strażniczki Sonny, a także chce zmienić swoją kuzynkę w potwora. Niestety zamiast Layli, klątwę odbiera Musa. Tritannus odnajduje ostatnią czarodziejkę z mocą Sirenix - Daphne i nakazuje Trix wykonanie wszelkich działań, które zmusiłyby nimfę do wyjawienia informacji. Na planecie Zenith absorbuje moce Lithii i przeistacza w potwory strażników zamku Most Danych. Na Linphei także sieje zniszczenie, zanieczyszczając kwiat potrzebny Winx do wykonania misji. Nie oszczędza także kolejnej z Selkie. Trix cały czas pragną schwytać Bloom, jednak w otoczeniu koleżanek jest to niemożliwe. W końcu Trix zamieniają w lodowe posągi rodziców Bloom i Daphne, co skłania nimfę do wyjawienia wszystkich tajemnic o mocy Sirenix. Wraz z uzyskaniem mocy strażniczki bram Domino - Sereny, Tritannus jest już prawie gotowy do wkroczenia do Nieskończonego Oceanu. Podczas walki z Winx na dnie Jeziora Roccaluce Bloom za wszelką cenę chce dowiedzieć się co stało się z jej siostrą.Za karę został wrzucony do Obliwionu jednak został uwolniony przez Prastare Wiedźmy.
Tritannus ble.jpg

Tritannus potwór

Mutanty.jpg

Mutanty

Moce i umiejętnościEdytuj

Moc Tritannusa składa się głownie z toksyn.Potrafi on rzucać potężne klątwy,zamieniać ludzi w mutanty,nisczyć
Trit.jpg

Tritannus z trójzębem

środowisko naturalne.Dzięki mocy Selkie jest w stanie otwierać portaly do magicznych oceanów.Dzięki sirenixowi wzrasta mu moc.Jak i również zwiększa się ilość toksyn.Kiedy zostaje cesarzem rzuca czerwone ataki.Głównym żródłem energii Tritannusa jest trójząb,który zostaje w 26 odcinku 5 sezonu zniszczony przez Bloom.

CiekawostkiEdytuj

  • Imię Tritannus jest połączeniem słów Triton i Tytan,
  • Tritannus został zainspirowany postacią króla Trytona - ojca Arielki.
  • Moc pochłaniania mocy jest podobna do zdobywania mocy z różnych światów Valtora oraz przekierowanie mocy przez Ogrona.
  • U Tritannusa możemy dostrzec pewne podobieństwa do Valtora:
    • Przekształcenie morskich stworzeń w swoich poddanych.
    • Ucieczka z więzienia wraz z Trix.
    • Przekazanie Trix nowych mocy.
    • Icy zakochała się w obydwóch z nich
    • Możliwość transformacji w potwora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki