FANDOM

Czarna Wierzba - jest to drzewo rosnące w krainie Linphea, które ukazało się w s. 3 odc. 12.
Czarna Wierzba.png

Czarna wierzba

To właśnie łzy tego drzewa potrzebne były Winx do uwolnienia Faragondy po tym, jak Valtor uwięził ją w sękatym drzewie. Były bliskie niepowodzenia, ponieważ zostały zaatakowane przez Trix. Wówczas Darcy zatruła wodę jak i drzewo. Dzięki uzyskaniu Enchantixu przez Florę, zyskała ona moc uzdrowienia zarówno wierzby jak i jej łez, dzięki czemu udało się uratować dyrektorkę Alfei.

HistoriaEdytuj

Dawno temu dwie bliźniacze wierzby rosły w regionie Lulia. Były one źródłem życia tego regionu. Niestety ogromny pożar strawił jedną z nich, a drugą nadpalił. Piękne dotąd miejsce zostało doszczętnie zniszczone. Ocalała wierzba nie mogła dłużej przebywać w miejscu, gdzie do tej pory rosła ze swoją siostrą. Postanowiła więc przenieść się w inne miejsce - do jaskini w górach - i tam opłakiwać wielką stratę. Jej łzy stopniowo utworzyły strumień, a następnie wodospad znany jako Wodne Schody, których wody płynęły wbrew prawom fizyki w górę. Łzy te miały moc cofania czasu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki