Fandom

Klub Winx Wiki

Magix

368stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
X.png Ta strona nie osiągnęła jeszcze granic swoich możliwości. Jeśli możesz, rozbuduj ją.
Magix jest wymiarem który obejmuje całą magię. Magia nie istnieje poza tym wymiarem dlategom Magix odgrywa tak ważną rolę.

W odcinku "Miss Magix" Stella tłumaczy że wybory Miss Magix to wybory najpiękniejszej dziewczyny magicznego wymiaru.W Magixie znajduje się trzy szkoły Alfea,Chmura Wieża i Czerwona Fontanna .Znajduję się też Jezioro Rocalluce ,w którym mieszkała Daphne i jest  źródło ,gdzie Winx zdobyły Sirenix.

Szkoły Magix

W magix istnieją trzy szkoły magii.

Alfea 

Szkoła czarodziejek, do której uczęszczają winx. Alfea to piękny zamek. Często stanowi schronienie dla czarownic i specjalistów. Widać to w sezonie 1 i 3. Jej dyrektorką jest Pani Faragonda. Strażniczką kodeksu w Alfea jeest Concorda. Alfea ma wiele ukrytych sal. Uczą tam Profesor Wizgiz, Profesor Avalon, Pani Griselda, Profesor Palladium. Biblotekarką jest Pani Barbatea, a pielęgniarką Pani Ofelia.

Chmurna Wieża

Chmurna wieża to szkoła czarownic, w której uczyły się Trix. Chmurna Wieża jest często podbijana przez ciemne moce ( 1 seria Trix, 3 seria Valtor, 6 seria Trix). W 3 serii Valtor rzuca na Chmurną Wieżę czar niewidzialności ( w 24 odc 3 serii winx zdejmują ten czar zapomocą magicznego pyłu). Jej dyrektorką jest Pani Griffin. Strażniczką kodeksu jest Discorda. Uczą w niej dwie siostry Pani Ediltrude i Pani Zarathustra.

Czerwona Fontanna

Szkoła Specjalistów prowadzona przez Saladina. Czerwona Fontanna została zniszczona w 1 serii, a odbudowana w 2 seri. Strażniczką kodeksu jest Athena. Przypomina wielką fontannę. Uczy w niej Pan Kodatorta.

Redfountian 2.jpg

Czerwona Fontanna

Komikschmura.png

Chmurna Wieża w komiksach

Alfea Hosting Wind Rider Contest.png

Alfea

Więcej z Fandomu

Losowa wiki