FANDOM

Gardenia 3
Gardenia
- to miasto położone na Ziemii w, którym mieszkają Bloom, Roxy, Mitzi, Macy, Mike, Vanessa, Klaus i Morgana. Pierwszy raz pojawia się w sezonie 1 gdzie odgrywają się niektóre sceny. Jej rola powiększa się w sezonie 4 gdy Winx szukają ostatniej czarodziejki na Ziemi- Roxy. Klub Winx przybywa do Gardenii w odcinku Ostatnia czarodziejka na Ziemi.

Sezony Edytuj

Przed serialemEdytuj

Szesnaście lat przed rozpoczęciem serii, planetę Domino zniszczyły Trzy prastare wiedźmy, a płomień smoka wysyła księżniczkę Bloom na Ziemię do Gardenii aby czarownice nie mogły jej znaleźć ponieważ z Ziemi zniknęło większość magii. Bloom zostaje teleportowana do płonącego budynku, gdzie płomienie chronią ją póki nie znalazł jej Mike. Razem z jego żoną Vanessą adoptowali dziewczynkę.

W tym samym czasie Morgana, królowa Ziemskich Czarodziejek z Tir Nan Og z innymi czarodziejkami żyły z ludźmi, a jej mieszkańcy wierzyli w magie. Na Ziemi poznała Klausa wzięli ze sobą ślub oraz mieli córkę Roxy. Morgana postanowiła zrezygnować z tronu i przenieść się na stałe do Gardenii. Jednak Czarodzieje z Czarnego Kręgu znaleźli ją i uwięźli z innymi czarodziejkami na wyspie Tir Nan Og. Mimo tego na Ziemi została córka królowej, Roxy. Była jednak ona za młoda aby pokazać swoje magiczne zdolności dlatego czarownicy jej nie znaleźli. Wszystkie wspomnienia z Morganą zostały wymazane, a z Ziemi zniknęła cała magia.

Sezon 1 Edytuj

Gardenia pojawia się na początku sezonu. Bloom zamierza wybrać się do parku ze swoim królikiem Kiko. Spotkała tam Stellę, która toczy walkę z ogrem Knutem. Bloom odgrywa tam swoje moce i pomaga uratować Stellę.

Stella dochodzi do siebie w domu Bloom, gdzie dziewczyna dowiaduje się od niej, że jest czarodziejką. Mike na początku jej nie wierzy ale gdy przybrany tata Bloom chce zadzwonić przez telefon, zamienia urządzenie w warzywa. Knut z trollem znajduje czarodziejkę i chce ją zaatakować lecz zjawiają się specjaliści i ostatecznie pokonują wrogów.

Bloom wraca do Gardenii podczas wakacji aby pomóc jej w kwiaciarni. Po odkryciu, że dwaj mężczyźni którzy współpracują z Vanessą mają złe zamiary czarodziejka smoczego płomienia próbuje ostrzec swoją przybraną mamę. Po tym gdy Vanessa odmawia im współpracy zaczynają niszczyć sklep. Próbują go nawet spalić. Gdy Bloom próbuje uratować sklep ma wizje jak Mike ratuje małą dziewczynkę z płomieni. Gdy pyta się swoich o to, oni wyjawiają jej, że jest adoptowana.

Bloom ponownie wraca do Gardenii po decyzji opuszczeniu magicznego wymiaru ze względu na Sky'a. Jednak gdzie się nie obejrzy widzi zakochane pary co przypomina jej o tym co zaszło w Magix'e. Trix przychodzą do jej domu aby zabrać jej płomień smoka. Ujawniają jej, że jej prawdziwymi rodzicami jest król i królowa, a ona jest księżniczką Domino planety, która została zniszczona przez Trzy prastare wiedźmy. Później pojawia się Stella, która zabiera ją do Alfei.

Sezon 2 Edytuj

Winx przybywają do Gardenii i wybierają, się do klubu tanecznego podczas gdy Bloom zamierza porozmawiać ze swoimi przybranymi rodzicami o procesie, który ma się odbyć. Pixie odkrywają, że dzieci w porównaniu z dorosłymi widzą je i słyszą. Musa uważa, że w dzieciach jest więcej magii niż w dorosłych.

Podczas dyskoteki w klubie muzycznym Musa używa magii aby zmienić muzykę. Kilku facetów zauważa to i karzą wyjść wszystkim osobom wyjść prócz Musy i Layli. Podczas gdy mężczyźni grożą im Layla traci nerwy i zaczyna ich atakować. Klub Winx zaczynają walczyć ale trafiają do ślepego zaułka. Griselda i Faragonda zjawiają się i wymazują wspomnienia z dzisiejszej imprezy. Następnie nauczycielki, czarodziejki i pixie teleportują się do Alfei gdzie zostają ukarane.

Mitzi zaprasza Winx na imprezę Hallowin'ową. Mitzie próbuje przestraszyć czarodziejki więc wymyśla opowieść o czterech wiedźmach. Wraz ze swoimi przyjaciółkami Mitzie przebiera się za nie i próbuje przestraszyć Klub Winx. Niestety plan się nie powiódł przez pixie.

Sezon 3 Edytuj

W tym sezonie Gardenia nie pełni ważnej roli.

Po tym co zdarzyło się na Eraklyonie Bloom postanowiła wrócić do Gardenii aby pobyć ze swoimi przybranymi rodzicami. Stella przybywa do miasta by poinformować czarodziejkę o zaręczynach Diaspro ze Sky'em.

Sezon 4 Edytuj

Trzy lata po tym jak Bloom odkrywa swoje moce i swoją prawdziwą tożsamość ona i Klub Winx powracają do Gardenii aby znaleźć ostatnią czarodziejkę na Ziemi, którą okazuje się być Roxy. Mają też za zadanie przywrócić wiarę w magię na Ziemi i uwolnić Ziemskie Czarodziejki przez co praktycznie cały sezon toczy się w Gardenii. W końcu Winx udaje się wykonać wszystkie zadania.

Po konfrontacji z Czarodzieje z Czarnego Kręgu w Alfei próbuje dowiedzieć się gdzie znajduje się ostatnia czarodziejka na Ziemi. Na początku zamieszkali z przybranymi rodzicami Bloom jednak Mike nie mógł znieść dzielenia domu z szóstką dziewczyn. Z tego powodu Winx zaczęły szukać pracy. Jednak wszystkie dotychczasowe plany kończyły się katastrofą i ich zwolnieniem. Ale potem pan Rooney dostrzega ich determinacje więc postanawia ich zatrudnić do przenoszenia pudeł z zepsutymi zabawkami. Flora postanawia zamienić pluszaki w żywe stworzenia. Bloom przenosi wszystkie pluszaki do swojego domu aby Rooney nie dowiedział się o ich ożywieniu. Winx podejmują decyzję aby założyć sklep Pokochaj pluszaka. Na początku ich sklep nie przynosi zysków lecz po jakimś czasie ich sklep staje się sukcesem. Także specjaliści przybywają na Ziemię aby chronić swoje dziewczyny przed czarownikami.

Tecna zauważa, że jedna osoba chce mieć dużo pluszaków tylko dla siebie. Okazuje się, że tą osobą jest Roxy, którą Winx i Czarownicy szukają. Roxy z początku nie ufa czarodziejką przez co ucieka przed nimi i trafia w ręce Ogrona i innych. Gdy zaczyna się walka między nimi Roxy zaczyna wierzyć w nich przez co czarodziejki zdobywają Believix. Roxy udaje się uciec przed czarownikami. Dziewczyna słyszy wtedy głos Morgany, który zachęca ją aby uwierzyła w siebie. Specjaliści i czarodziejki pokonują Ogrona i innych czarowników, a Winx znajdują Roxy. Chłopcy także znajdują pracę w Frutti Music Bar gdzie pracuje Roxy dlatego, że właścicielem jest jej ojciec Klaus.

Winx i Roxy podróżują po górach, gdzie odkrywają Biały Krąg. Krąg umożliwia Nebuli kontrolowanie Roxy i zemstę na czarownikach z czarnego kręgu. Winx udaję się jednak oddzielić czarodziejkę zwierząt od białego kręgu i wypędzić z niej czarodziejkę. Jason Queen dostrzega talent muzyczny Musy w barze Klausa więc prosi ją o nagranie piosenki w jego studiu. Riven w tym czasie towarzyszy jej lecz kończy się to tylko kolejną kłótnią.

Ostatecznie Roxy postanawia powiedzieć ojcu, że jest czarodziejką lecz czarownicy porywają ją w celu zabrania jej Białego Kręgu. Nie udaje im się to dlatego, że Artu, Kiko i Magiczne pluszaki pomagają ją uwolnić. Niestety pies Roxy zostaje zraniony przez czarodziejów. Przez złość czarodziejki zdobywa ona Believix. Winx w tym czasie próbują zdobyć większe zaufanie wśród ludzi przez co zwiększają swoją moc.

Po pewnym czasie czarodziejki wyruszają na wyspę Tir Nan Og w miejsce gdzie zostały zamknięte ziemskie czarodziejki. Wraz z Roxy udaje im się je uwolnić wraz Morganą i Nebulą. Morgana powiedziała im, że zamierza przeprowadzić zemstę na czarownikach za to, że przez nich zostały zamknięte. Eteryczne Czarodziejki podarowały Winx Dary przeznaczenia. Pierwszym był Sophix. Morgana chciała aby Roxy przyłączyła się do niej lecz czarodziejka zwierząt odmówiła jej. W ten sposób królowa ziemskich czarodziejek wysłała na Ziemię Dianę aby zamieniła Gardenię w dżunglę. Winx wyruszają do Amazonii królestwa Diany aby zdobyć jej zaufanie. Dowiadują się, że złość Diany do ludzi potęguje to, że wycinają oni lasy Amazonii. Winx udaję się w końcu zdobyć jej zaufanie oraz naprawiają szkodę wyrządzoną przez ludzi. Eteryczne Czarodziejki podarowały czarodziejkom z Winx drugi Dar- Lovix. Ogron i jego czarodzieje są bez silni oraz oddają Winx Czarny Krąg. Czarodziejki zostają doprowadzone do Jaskini Sybylii.

Morgana wysyła kolejną czarodziejkę tym razem Aurorę. Czarodziejka zaczyna atakować Gardenię arktycznymi zaklęciami ale Winx udaje się ją zatrzymać. Nebula wyzywa na pojedynek Bloom. Czarodziejka Smoczego płomienia wygrywa pojedynek, a Morgana zaczyna planować zemstę. Eteryczne Czarodziejki dają Winx ostatni Dar. Jest to dar przywrócenia kogoś do życia. Jednak może go zastosować jedna osoba i tylko jeden raz. Ogron, Anagan i Gantlos wraz z Winx i Roxy wyruszają do Ziemskich Czarodziejek aby aby przeprosić za swoje zbrodnie. Tymczasem Duman odzyskuje przytomność i mówi Specjalistom, że pozostali chcą zniszczyć wszystkie Czarodziejki na Ziemi. Powstrzymuje ich Nabu, który oddał swoje życie aby zamknąć Czarny Krąg. Layla próbuje ocalić go Darem Przeznaczenia ale Ogron zabiera go i leczy tym kwiatka. Zdenerwowana Layla chce zemścić się na czarownikach więc przyłącza się do Nebuli i razem idą do Wymiar Omega. Winx uwalniają Morganę, która okazuje się być matką Roxy i razem wybierają się do Wymiaru Omega aby pokonać czarowników.

Po klęsce Ogrona Bloom i inne czarodziejki świętują w Klubie Frutti. Roxy postanawia zacząć naukę w Alfei, a Morgana zamierza zostać z rodziną w Gardenii. Swoje panowanie przekazuje Nebuli mimo jej zdrady.

Sezon 5 Edytuj

W odcinku Wyciek Winx występują w klubie Frutti Music Bar. Podczas występu dochodzi do eksplozji na platformie wiertniczej niedaleko plaży. Czarodziejki i Specjaliści łączą siły oraz ratują wszystkich rozbitków. W czasie akcji Sky'owi do morza wpada Medalion Eryklionu, który był przeznaczony dla Bloom. W odcinku Kwiat Lilo czarodziejki Winx powracają do Gardenii w celu zlokalizowania Lilo w mieście spotykają Trix, które również szukają magicznego kwiatka.

Mieszkańcy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Gardenia jest prawdziwym miejscem znajdującej się w Los Angeles, Californii w Stanach Zjednoczonych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki