FANDOM

Enchantix- to trzecia transformacja czarodziejek w serialu Klub Winx, którą zdobywają w sezonie 3.

Wygląd Edytuj

Winx Enchantix - Français HD03:27

Winx Enchantix - Français HD

Przemiana Winx

Wróżka Enchantixu jest ubrana jest w lśniący strój oraz sandały. Mają duże skrzydła z których zwisają ozdoby i są pokryte magicznym pyłem. Ich strój najczęściej mają jasne barwy oraz są skomplikowane w budowie. Noszą one sandały z ozdobnymi kamieniami. Włosy wróżek mogą być dłuższe i zmieniają kolor. Są one często ozdobione plecionkami, koralikami i warkoczykami noszę w nich np. diademy lub spinki. Często posiadają także biżuterię lub naszyjnik w, których znajduje się flakonik z magicznym pyłem.

Wymagania Edytuj

Aby wróżki zdobyły Enchantix muszą one uratować kogoś ze swojej rodzinnej planety oraz pokazać wielki poświęcenie. Gdy czarodziejki zdobędą Enchantix ich moce robią się silniejsze, mogą zmieniać swoje rozmiary (minimalizacja) i złamać ciemne czary dzięki magicznemu pyłowi, który znajduje się we fiolce na szyi. Widać to, krótko po tym jak Layla zdobywa Enchantix używa pyłu ze swoich skrzydeł aby przywrócić sobie wzrok.

Wyjątki Edytuj

Bloom i Tecna są jedynymi znanymi czarodziejkami, które zdobyły Enchantix w inny sposób. Wróżka smoczego płomienia aby uwierzyć w swoją moc i pokonać zło pozwoliła samej wyzwolić potęgę Enchantixu. Bloom nie dostałaby nowej mocy gdyby nie ukazał jej się jej wewnętrzny smok, Buddy. Mimo zdobycia nowej mocy jej transformacja jest niepełna dlatego, że zdobyła ją dzięki chęci pokonania zła oraz to, że mogłaby spotkać swoich prawdziwych rodziców.

Tecna nie specjalnie uratowała kogoś ze swojej planety ale ocaliła Andros, gdy przeszła do wymiaru Omega tym samym zamykając portal. Mimo, że podobnie jak Bloom nie ocaliła nikogo ze swojej planecie jest w stanie się zminimalizować. Przypuszczalne jest to, że czarodziejka technologii zamykając portal Omega ocaliła cały świat — w tym swoją planetę.

Poświęcenie dla innego życia także może być kluczowym elementem aby wyzwolić magię Enchantixu. Gdy Galatea chciała zginąć w pożarze biblioteki w Alfei i kazała Musie odejść, czarodziejka zaprzeczyła opuszczenia swojej przyjaciółki. Jej przyjacielska miłość była tak silna, że czarodziejka muzyki zdobyła swój Enchantix. Jednak, że Galatea jest księżniczką Melodii rodzinnej planety Musy oznacza to, że uratowała ona kogoś ze swojej planety.

Wróżka StrażniczkaEdytuj

3x04-Ench.jpg
O funkcję tę starają się wszystkie czarodziejki po tym, jak zdobywają Charmix i Enchantix. Wówczas są poddawane próbie odwagi i poświęcenia. Tylko niektórzy zasługują na ten ważny urząd, polegający na ochronie własnego świata. Dzięki temu, że czarodziejka staje się Wróżką Strażniczką (wł. La Fata Madrina — dosłownie "Wróżka Matka Chrzestna") automatycznie kończy swoją naukę w szkole. Winx otrzymały ten zaszczyt w pierwszym filmie pełnometrażowym Klub Winx — Tajemnica Zaginionego Królestwa, po niespełna trzech latach nauki, za wyjątkiem Bloom, której planeta została zniszczona. Dopiero później, po uratowaniu ojczystej planety oraz biologicznych rodziców, staje się ona Wróżką Strażniczką oraz zyskuje pełną moc Enchatixu (co potwierdza lektor w filmie na samym końcu). W sezonie 4 wraca jako nauczycielka w Alfei i dokonuje przemiany w mini-czarodziejkę.

Magiczny pyłEdytuj

Magiczny pyłek.jpg

Pojemniczki na Magiczny Pyłek

Delikatne i wytwarzają czarodziejski pyłek, obdarzony magicznymi właściwościami. Magicznego Pyłu używa się, by uleczyć ranne osoby, rośliny, zwierzęta itd., a także by coś zniszczyć, np. drzwi, klatkę, ścianę. Magiczny Pył jest bardzo skuteczny i niezwykle potężny. Potrafi również otwierać zamki i leczyć ludzi z stanu obłąkania, kiedy są zahipnotyzowani przez złe moce, lub rzucono na nie czarne klątwy. Magiczny Pył czarodziejka jest w stanie wytworzyć jedynie przy pomocy Enchantix, gdy przejdzie w proces Believix lub inny, traci możliwość posługiwania się tą zdolnością. Jednak jego najważniejszą własnością jest to, iż ma moc zdejmowania złych zaklęć (również Valtora)
  • Minimalizacja- czyli po prostu możliwość zmniejszania swoich rozmiarów. Czarodziejki dzięki temu, że się zmniejszą do wielkości elfów, mogą bez problemu przelecieć niezauważone lub wejść do zamkniętych pomieszczeń poprzez mały otwór.

Disenchantix Edytuj

Osobny artykuł: Disenchantix

Disenchantix jest przeciwieństwem Enchantixu. Valtor podarował je Trix w odcinku Objawienie Wiedźm, aby zniszczyć Winx.

Sposób zdobycia Enchantix'u Edytuj

Oto sposoby w jak czarodziejki z Klubu Winx zdobyły Enchantix:

Pełny: Gdy uratowała Sky'a, zniszczyła Mandragore oraz uratowała Domino (Pierwszy film)

Znane czarodziejki Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki