Fandom

Klub Winx Wiki

Believix

368stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Winx believix 2D.jpg

Klub Winx w przemianie Believix.

Believix (ang. believe — wiara) — to prywatna moc Ziemskich Czarodziejek. Jest czwartym poziomem mocy. Może narodzić się tylko i wyłącznie na ziemi, bo to ziemskie czarodziejki ją stworzyły. Czarodziejka z innego świata, może zdobyć tą przemianę i wszystkie moce z nią związane tylko jeśli sprawi, że ktoś, kto nie wierzy w magię, nagle zacznie ją doceniać. Winx dostały Believix dzięki temu, że Roxy w nie uwierzyła.

Wygląd Edytuj

Odzież wróżek jest bardziej swobodna niż inne formy transformacji. Tym, że tak wyglądają jest też fakt, że czarodziejki zdobyły swoją moc na Ziemi i jest on wzorowany na ziemskich ubraniach.
Winx belivix02:58

Winx belivix

Moce Believix Winx Edytuj

Każda z Winx posiada swoją indywidualną siłę Believix, ale wszystkie tyczą się właśnie wiary. Budzą i ożywiają wiarę w innych ludziach, co dodaje czarodziejkom jeszcze większych sił:

  • Siła życia — to magia Bloom, pozwala jej leczyć, nawet ciężko ranne osoby.
  • Ocean światła — czar Stelli pozwalający uspokoić się i rozluźnić.
  • Jasne serce — używa go Musa i dzięki tej mocy otwiera ludzkie serca dla innych.
  • Oddech życia — magia Flory, ożywia w ludziach wrażliwość na piękno natury.
  • Skarb umysłu — czar, który pozwala Tecnie rozjaśnić umysły innych, by zrozumieli swoje błędy.
  • Duch odwagi — zaklęcie należące do Layli dodające ludziom odwagi.

Believix posiada również moc ogólną — polega na zmianie skrzydełek na inne, które mają indywidualne możliwości. Każdej z tych mocy można używać do woli, wystarczy je w sobie odkryć. Tylko Roxy nie może ich jeszcze używać, ponieważ nie opanowała w pełni swojej siły.

CiekawostkiEdytuj

  • W piątym sezonie dowiadujemy się, że Believix niestety jest słaby pod wodą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki