FANDOM

Athena
300px-Athena
Informacje biograficzne
Pochodzenie Magix
Informacje fizyczne
Płeć Kobieta
Kolor oczu Brązowe
Kolor włosów Rude
Informacje osobowe
Przynależność Czerwona Fontanna

Wioska Wróżek

Magiczne zdolności Opiekunka kodeksu
Informacje produkcyjne
Debiut Wyprawa po kodeks
Głosu użyczył(a) Nie wiadomo
Athena- opiekunka kodeksu w Czerwonej Fontannie. Boi się Kodatorty. Pierwszy raz ją widzimy gdy Trix chcą zabrać Kodeks z Czerwonej Fontanny. Jest jedną z czterech strażniczkę kodeksu.

Wygląd Edytuj

Athena ma jasną skórę, rude włosy i oliwkowe oczy. Nosi strój greckiej bogini ponieważ jej imię wywodzi się od bogini mądrości, strategii i walki w mitologi greckiej. Jej fryzura składa się z wysoko upiętego koka w, które wplecione są złote gumki. Po bokach twarzy opadają jej dwa kosmyki. Ma pomarańczowy cień do powiek. Jej skrzydła są żółte z zielonymi krawędziami i dwoma zielonymi plamkami na rogach.

Sezony Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Athena jest strażniczką kodeksu w Czerwonej Fontannie. Gdy Trix weszły do środka szkoły i chciały zabrać kodeks, wróżka używa magii aby ich powstrzymać. Niestety czarownice pokonują strażniczkę i zabierają ze sobą kodeks. Następny raz widać ją w ostatnim odcinku gdzie wykorzystuje skopiowany Kodeks od Faragondy i wraz z innymi wróżkami otwierają bramę do Relix.

Sezon 6 Edytuj

Pojawia się w niewielkiej roli w Wiosce Wróżek w odcinku Legendarium.

Ciekawostki Edytuj

  • Athena zwana także Minewrą przez Rzymian, jest boginią mądrości, siły, strategi, rzemiosła i sprawiedliwości w mitologii greckiej. Jest też patronem miast Ateny, które zostały nazwane na jej cześć.
  • Jest podobna do Sibylli